maandag 25 maart 2013

Om vrolijk van te worden


Ik ben blij! 
Voor Elke maakte ik een vrolijk voorjaarsjurkje mét voering zodat ze 'm ook nu kan dragen. In het jurkje kwam een blinde rits en dat was nieuw voor mij. En het had wel wat voeten in aarde voordat die rits er eindelijk in zat; eerst mocht ik op zoek naar een blinde-rits-voetje voor mijn antieke naaimachine (ik heb nog eentje zonder klikmechanisme), daarna kwam het grote gepuzzel hoe je een blinde rits in moet zetten. 
In het boek stond het wel beschreven maar de foto's zijn zo klein (of ben ik gewoon een leesbril nodig?) dat ik dat ik er niet uit kwam en ik verder op zoek ging. Uiteindelijk vond ik deze duidelijke uitleg en toen ging het zomaar goed! 
En jee, wat kun je daar een goed humeur van krijgen!

patroon: jurk met rechte rok uit 'stof voor durf-het-zelvers'. Ik legde de patroondelen tegen elkaar zodat het een A-lijn jurkje zonder naad werd

stof: bloemenstof uit mijn voorraad, rode katoenen voeringstof is van ikea



9 opmerkingen:

  1. Wat mooi!!! Daar zal Elke bloemig mee staan, prachtig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijk jurkje! En goed gelukt je blinde rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, vrolijkheid op een jurkje, om goedgezind van te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zoet jurkje. Laat de Lente maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Sigrid,

    Er staat een tutorial blinde rits op mijn blog http://djaktief.wordpress.com/naaien-tips-en-trucs/ maar die heb je niet meer nodig want hij is prima gelukt. Met wat voor machine werk jij?

    groetjes,


    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat mooi en fijn lenteachtig.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)