maandag 23 december 2013

Afscheid



Het afscheid kwam eerder dan verwacht: nog voor zijn vierde verjaardag nam Abel afscheid van de kinderen en zijn lieve juffen van de Taaltrein. Na de kerstvakantie mag hij al starten op school
En dat is best een hele grote stap voor Abel..en voor ons...

Waren er in het begin tranen omdat Abel het zo spannend vond op de Taaltrein, nu waren er tranen omdat hij het er zo fijn vond.

De juffen gaven we een toepasselijk kado: een tissuedoos gemaakt van bekende Zweedse stof die Abel inkleurde. Het werd een originele VanAbel tissuedoos om de tranen te drogen.

Het patroon maakte ik zelf, als er vraag naar is wil ik er wel een tutorial van maken.Roept u maar..

18 opmerkingen:

  1. Oh, droevig en blij! En wat een prachtig afscheidscadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo wat mooi (en een beetje verdrietig) hiephiep Abel,veel plezier op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, wat een stap in zo'n drukke periode als nu! Maar wel fijn dat hij het zo fijn heeft gehad op de taaltrein! Geniet nog maar eerst lekker van de vakantie Abel, en dan naar school, dat wordt vast ook heel gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna vier!! Wat worden ze snel groot!
    En toch, ook een verdrietig momentje. Wat een een mooi toepasselijk cadeau maakten jullie!

    Nu eerst nog even genieten, lekker dicht bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een toepasselijk en mooi cadeau. Ik maak ze tissuedozen en ik ga er binnenkort een workshop in geven voor beginners. Jouw idee met de in te kleuren stof vind ik geweldig en dat geef ik zeker door. Natuurlijk vermeld ik de bron erbij. Je kunt de wereld zo een beetje mooier kleuren. Ik wens Abel een goede start en jullie veel wijsheid met de begeleiding.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hieperdepiep gefeliciteerd :-) is toch altijd echt een mijlpaaltje he zo die overgang naar de echte school.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer prachtig bedacht én gemaakt! En hoera voor Grote Abel (en mama.. die nu weer naar twee verschillende scholen mag pendelen, vast niet helemaal hoe je het in je hoofd had...). Succes en veel geluk op de nieuwe school!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar twee scholen pendelen zit er helaas niet in: beide scholen hebben dezelfde schooltijden maar staan 45km bij elkaar vandaan. Abel gaat straks met de taxi naar school...

      Verwijderen
  8. Mooi! En succes! Maar eerst nog even lekker vakantie, fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een mooi afscheidscadeau. Spannende stap gaan jullie maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hoop zo dat het mee gaat vallen straks, dat hij het naar zijn zin gaat hebben! Dat zal jouw moederhart helpen hem los te laten. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dit afscheidscadeau geweldig... heb je een tutorial voor mij? marijn.vanremmen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een geweldig afscheidscadeau ! Ik heb zeker interesse in een tutorial, mijn jongste neemt in juni afscheid op het KDV, dus dan heb ik nog even om te oefenen!
    (En gewoon voor thuis vind ik hem ook mooi, maar dan met een ander stofje!)
    Mijn mailadres is steefindenbosch@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak snel een tutorial, nog even geduld

      Verwijderen
    2. leuk, ben benieuwd. Kan niet wachten!
      Is het moeilijk? Ben niet de handigste.... Maar je gymtasjes maak ik inmiddels in alle soorten en maten!

      Verwijderen
    3. Niet vergeten hoor! Deze week maakte ik er weer eentje met heel veel foto's. Nu nog even tijd vinden om het blogje te maken

      Verwijderen
  13. Denk je nog aan de tutorial? ((Sorry, wil je niet opjagen maar ben bang dat je het vergeet ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)